Deze flyer (van het Groenlo’s OndernemersVerbond) zie je steeds vaker voorbij komen op de diverse sociale media en zorgt voor de nodige discussie, zeker omdat steeds meer winkels het moeilijk hebben. Grote ketens gaan failliet, kleine winkeliers hebben het zwaar. De oorzaak lijkt een slechte economie maar de online warenhuizen (waaronder Bol.com) groeien juist. Er zijn dus bedrijven die winnen en bedrijven die verliezen.
Het is een beetje een ‘de kip en het ei’-verhaal; de consument gaat niet graag naar een lege winkelstraat waar hij maar de helft van de inkopen kan doen, maar voor de winkelier zal iets beginnen in een lege straat een enorm risico zijn. Ook in onze gemeente staat er het een en ander leeg, maar gelukkig is dat al een stuk minder dan enkele jaren geleden. We willen natuurlijk allemaal minder leegstand en meer bedrijvigheid in de gemeente, maar dan moet de consument wel komen.
Deze flyer zet iedereen in ieder geval aan het denken. Gewoon je geld uitgeven in je eigen gemeente en steun de lokale economie en de werkgelegenheid, daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.